Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní vhled do problematiky didaktiky německého jazyka jako vědecké disciplíny. Po absolvování předmětu studenti dokáží definovat základní pojmy dané disciplíny, vysvětlit vývoj didaktiky cizích jazyků, charakterizovat alternativní metody výuky a různé učební strategie při učení (se) cizích jazyků a popsat metody a postupy zprostředkování základních jazykových dovedností (mluvení, psaní, čtení s porozuměním, poslech s porozuměním). Dále budou studenti schopni aplikovat znalosti teoretických konceptů při praktickém zprostředkování základních jazykových dovedností, analyzovat učebnice německého jazyka a zhodnotit jejich kladné a záporné stránky, budou umět názorně demonstrovat různé metody výuky, obhájit jejich volbu pro výuku zadaného tématu a při dané úrovni znalostí žáků, zhodnotit učební výstupy jiných účastníků kurzu a zdůvodnit svůj názor. Pozornost bude přitom také věnována využití moderních technologií při zprostředkování základních jazykových kompetencí i pro zatraktivnění výuky pro žáky (např. práce s mobilním telefonem, tablety, interaktivní tabulí, digitálními aplikacemi a online nástroji pro výuku a učení se jazyků). V rámci jednotlivých vyučovacích jednotek budou projednávána i aktuální témata v oblasti didaktiky cizích jazyků v souladu s aktuální podobou kurikula, momentálně diskutovanými otázkami v odborných pedagogických kruzích a nejnovějšími poznatky v rámci metod výuky a učení se cizích jazyků (možnosti kooperace s MŠMT, NPI ČR, nakladatelstvími cizojazyčných učebnic, společnostmi pro podporu výuky německého jazyka, časopisy pro vyučující cizích jazyků, časopisy určenými pro žáky apod.).