Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní vhled do problematiky obchodní korespondence, aby byli vybaveni jak teoretickými, tak praktickými znalostmi v této oblasti. Po absolvování předmětu budou studenti umět vyjmenovat a charakterizovat základní části obchodního dopisu a zásady pro jejich aplikaci v obchodním dopise, popsat jednotlivé druhy obchodních dopisů a jejich podskupin včetně hlavních zásad pro zpracování a definovat základní termíny v obchodní korespondenci, např. dokumenty při vývozu, způsoby placení nebo obchodní doložky. Dále budou studenti schopni napsat jakýkoli obchodní dopis dle zadání, který bude obsahovat odpovídající formulace a graficky a typograficky bude vhodně upraven. Studenti budou rovněž schopni adekvátně reagovat na nabídku pracovního místa, sestavit motivační dopis a připojit přehledný životopis. Doplňkovým cílem předmětu je nacvičit se studenty, jak správně a efektivně vést telefonní rozhovor ve firemní sféře.