Předmět je zaměřen na dva tematické okruhy vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět: Místo, kde žijeme a Lidé kolem nás. Cílem se u studentů prohloubit a rozvinout jejich znalosti z vybraných oborů souvisejících s tématy, jež jsou zařazována do výše uvedených tematických okruhů v rámci vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Hlavním cílem pak je nabyté teoretické znalosti dokázat aplikovat v procesu didaktické přípravy do vyučovacích jednotek, resp. učebních úloh. Cílem předmětu je proto především rozvíjet kompetence studenta (budoucího učitele) v problematice didaktických znalostí obsahu v kontextu geografického a společenskovědního učiva, jejichž součástí je jednak odborná znalost a jednak znalost didaktické rekonstrukce. Student by měl umět didakticky zpracovat různá (dílčí) témata z oblasti společenských a geografických věd, k čemuž je však nutné předchozí hluboké porozumění odborným pojmům z jednotlivých věd a jejich obsahům. Předmět bude směřovat k rozvinutí oborově-didaktických kompetencí (budoucích) učitelů prvního stupně základní školy. Cílem předmětu je prohloubit a rozvinout u studentů znalosti a dovednosti související s geografií (zejména ČR, ale i Evropy), vést studenty k porozumění mapě a dovednostem pracovat s mapou ve výuce na 1. stupni ZŠ. Pozornost bude věnována problematice místního regionu (obci) jako syntetizujícímu tématu historické a geografické vědy pro účely edukace v primární škole. V teoretickém kontextu didaktických znalostí obsahu se bude obsah předmětu zaměřovat na to, aby student dokázal dětem (žákům) vědecky správně a přitom srozumitelně vysvětlit klíčové geografické jevy, jakož i další nosné pojmy z výše uvedených tematických okruhů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět.