Oborová didaktika je klíčovou disciplínou učitelského vzdělávání, která navazuje na obecnou didaktiku. Cílem předmětu tedy je:
1. Získat komplex vědomostí, dovedností, návyků a postojů pro vzdělávání žáků v předmětech konkrétního zaměření na základních a středních školách. Rozvíjet možnosti hodnotového systému žáků na základních a středních školách.
2. Předmět je koncipován tak, aby vycházel z obecné didaktiky, aplikoval její poznatky na didaktiku oborovou a zároveň umožňoval transformaci získaných poznatků do pedagogické praxe základních a středních škol. Konkrétně by si měl student osvojit dovednost formulovat cíle výuky a didakticky analyzovat učivo pro přípravu na výuku, měl by umět posoudit přednosti a nevýhody vyučovacích forem a způsobů motivace žáků, vyučovacích metod daného oboru a typu školy (základní a střední škola).
3. Zajistit integraci mezi vědními disciplínami, včetně pedagogiky, psychologie i jednotlivých oborových didaktik. Důraz je kladen na projektování, realizaci a evaluaci výuky.
- Učitel: Pavlína Blahutová
- Učitel: Iva Červenková
- Učitel: Lucie Dokoupilová
- Učitel: Gabriela Entlová
- Učitel: Dáša Lasotová
- Učitel: Svatopluk Slovák
- Učitel: Marie Solárová
- Učitel: Radim Štěpánek
- Učitel: Michaela Trnová