Oborová didaktika je klíčovou disciplínou učitelského vzdělávání, která navazuje na obecnou didaktiku. Cílem předmětu tedy je: 1. Získat komplex vědomostí, dovedností, návyků a postojů pro vzdělávání žáků v předmětech konkrétního zaměření na základních a středních školách. Rozvíjet možnosti hodnotového systému žáků na základních a středních školách. 2. Předmět je koncipován tak, aby vycházel z obecné didaktiky, aplikoval její poznatky na didaktiku oborovou a zároveň umožňoval transformaci získaných poznatků do pedagogické praxe základních a středních škol. Konkrétně by si měl student osvojit dovednost formulovat cíle výuky a didakticky analyzovat učivo pro přípravu na výuku, měl by umět posoudit přednosti a nevýhody vyučovacích forem a způsobů motivace žáků, vyučovacích metod daného oboru a typu školy (základní a střední škola). 3. Zajistit integraci mezi vědními disciplínami, včetně pedagogiky, psychologie i jednotlivých oborových didaktik. Důraz je kladen na projektování, realizaci a evaluaci výuky.