aa
ZS 2025/2026 - Metodologie pedagogického výzkumu (PES/7PVYZ)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními metodologickými přístupy, ale především s konkrétními nástroji, které má sociální pedagog k dispozici v sociálně pedagogickém výzkumu: a) osobnosti dítěte, b) osobnosti dospělého (např. rodiče, učitele, vychovatele apod.…
aa
ZS 2025/2026 - Metodologie pedagogického výzkumu (PES/77PVY)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními metodologickými přístupy, ale především s konkrétními nástroji, které má sociální pedagog k dispozici v sociálně pedagogickém výzkumu: a) osobnosti dítěte, b) osobnosti dospělého (např. rodiče, učitele, vychovatele apod.…
aa
ZS 2025/2026 - Metodologie pedagogického výzkumu (PES/77VYZ)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními metodologickými přístupy, ale především s konkrétními nástroji, které má sociální pedagog k dispozici v sociálně pedagogickém výzkumu: a) osobnosti dítěte, b) osobnosti dospělého (např. rodiče, učitele, vychovatele apod.…
aa
ZS 2025/2026 - Osobnostně-sociální rozvoj (PES/4OSRO + 4ZOSR)
Cílem předmětu je naučit studenty metody a techniky sebepoznání, rozpoznání vlastních slabých a silných stránek, svých předností i překážek pro budoucí profesi. Akcentována je autoregulace studenta a využívání všech zdrojů pro seberozvoj. Současně předpokládáme, že se…
aa
ZS 2025/2026 - Osobnostní příprava 2 (PES/66SO2)
Předmět je orientován činnostně a dovednostně. Současně má "výuka" výrazně komplexní povahu, ve které je propojena osobnostní a sociální výchova, která je postavena na principech psychoterapeutických výcvikových skupin. Nejde však o pouhou aplikaci psychoterapeutického výcv…
aa
ZS 2025/2026 - Pedagogická diagnostika (PES/6PEDI)
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi, metodami a technikami zkoumání pedagogického prostředí a jedince. Předmět nepracuje s psychologickým testováním a diagnostikou, přesto je diagnostice věnována pozornost a to v kontextu sociálně pedagogického ověřování reality.…
aa
ZS 2025/2026 - Pedagogická diagnostika (PES/66EDI)
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi, metodami a technikami zkoumání pedagogického prostředí a jedince. Předmět nepracuje s psychologickým testováním a diagnostikou, přesto je diagnostice věnována pozornost a to v kontextu sociálně pedagogického ověřování reality.…
aa
ZS 2025/2026 - Praxe 2, souvislá, reflektovaná (PES/7PXE2)
Praxe 2 je souvislá a reflektovaná. Student si místo praxe vybírá z nabídky školských a sociálních zařízení, kde se většinou jedná o fakultní instituce nebo instituce, se kterými probíhá dlouhodobá spolupráce. Cílem je: 1. seznámit se s chodem zařízení a činnostmi pedagog…
aa
ZS 2025/2026 - Social Inclusion (PES/E-SOC)
The course includes studying of key definitions (inclusion, social inclusion, social exclusion, vulnerable categories of people, discrimination, special needs, etc.); mastering the theoretical and methodological, regulatory and organizational and methodological foundations of inclusive processes in …
aa
ZS 2025/2026 - Sociálně pedag. práce s lidmi bez domova (PES/77EZD + 7BEZD)
Student získá znalosti pojmů, právního rámce a postupů institucí v oblasti sociální a pedagogické práce s bezdomovci. Dovede se orientovat v problematice bezdomovectví, chudoby a sociálního vyloučení. Získá kompetenci v sociálně pedagogické práci s bezdomovci. Bude schopen sys…
aa
ZSiLS 2025/2026 - Sociální pedagogika 1 - úvod (PES/66OPE)
Student získá znalosti v oblasti sociálních aspektů výchovy a vzdělávání. Bude schopen systematicky a uceleně zprostředkovat poznatky o sociálních aspektech výchovy se zaměřením na proces výchovy, socializace a resocializace dětí i dospělých. Prokáže porozumění základním…