aa
LS 2024/2025 - Kurikulum (KPD/1KURI)
Předmět navazuje na výuku obecné didaktiky a zaměřuje se na otázky související s obsahem vzdělávání a výuky. Poskytuje studentovi příležitost poznat platné kurikulární dokumenty, naučit se zpracovat učivo pro přípravu na výuku a vybrat si vhodné kurikulární materiály pro…
aa
LS 2024/2025 - Obecná pedagogika (KPD/4OBPE + 44ZOP + 44OBP + 4ZOPD)
Obecná pedagogika je v rámci pedagogických věd základní pedagogickou disciplínou, usilující o systematizaci a interpretaci pedagogických jevů a zákonitostí, čerpající nejen z teorií společenských, ale rovněž přírodních věd a poznatků pedagogického výzkumu. Přináší ori…
aa
ZS 2024/2025 - Dějiny pedagogiky (KPD/6PDEJ + 1DPAS + 1ZDPS + 66DED)
Dějiny pedagogiky a školství: Znalost dějin pedagogiky a pedagogického myšlení je potřebná k pochopení pedagogického myšlení a k porozumění zákonitostí vývoje školství a vývoje názorů na výchovu a vzdělávání. Napomáhá v orientaci v oblasti výchovy a vzdělávání neje…
aa
ZS 2024/2025 - Inkluzivní didaktika s praxí (KPD/77OBD)
Didaktika je klíčovou disciplínou učitelského vzdělávání, která poskytuje teoretický základ pro pochopení reality ve školské praxi, nabízí vysvětlení, zdůvodnění a zároveň konkrétní podněty a praktické rady. S narůstajícími nároky na profesní a odborné kompetence u…
aa
ZS 2024/2025 - Pedagogická diagnostika (KPD/4ZPED + 4PEDI + 44ZPD + 44PED)
Předmět je zaměřen na formování diagnosticko-evaluační kompetence budoucích učitelů. Zajišťuje osvojení diagnostické terminologie a teorie a utváření dovedností vybrat nebo vytvořit a aplikovat v edukační praxi diagnostické postupy a nástroje vhodné k zamýšlenému účelu.…
aa
ZS 2024/2025 - Školská legislativa a soustava (KPD/77KLE)
Předmět zprostředkuje vhled do vzdělávacího systému, do jeho základních složek: cíle, principy, struktura, normy, hlavní aktéři. Tyto složky jsou představovány v rovinách: centrální, regionální a zejména školní. Cílem předmětu je seznámit s prostředím institucionální…