aa
ZS 2024/2025 - Typografická úprava matematického textu (KMD/7TUMT)
Cílem předmětu je utříbení pravidel o podobě a struktuře dokumentu s informacemi na bázi matematických definic pojmů, zákonitostí nebo zadání matematických problémů. Studenti budou nejprve obeznámeni s tvorbou materiálů pro svou praktickou výuku v kancelářských programech (M…
aa
ZS 2024/2025 - Didaktika geometrie (KMD/88GEO)
Student - prokáže znalost teorie geometrických osobností aplikací na konkrétní pojem - uvede a komentuje diagnostické úlohy pro posouzení úrovně porozumění pojmu v mysli žáka - uvádí modely i nemodely geometrických pojmů a jejich využití ve výuce - orientuje se ve výstupech…
aa
ZS 2024/2025 - Didaktika geometrie (KMD/8DGEO)
Student - prokáže znalost teorie geometrických osobností aplikací na konkrétní pojem - uvede a komentuje diagnostické úlohy pro posouzení úrovně porozumění pojmu v mysli žáka - uvádí modely i nemodely geometrických pojmů a jejich využití ve výuce - orientuje se ve výstupech…
aa
ZS 2024/2025 - Syntetická geometrie 2 (KMD/6SGE2)637603
Cílem předmětu je, aby si studenti zopakovali, prohloubili a rozšířili základní poznatky ze stereometrie získané na střední škole (v rovině i v prostoru).
aa
ZS 2024/2025 - Analytická geometrie 2 (KMD/6AGE2)
Cílem předmětu je navázat na znalosti ze syntetického přístupu ke geometrickým transformacím a rozšířit je o analytický přístup.
aa
LS 2024/2025 - Analytická geometrie 1 (KMD/6AGE1)
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření poznatků z analytické geometrie střední školy v E2, E3 a E4.
aa
ZS 2024/2025 - Syntetická geometrie 2 (KMD/6SGE2)
Cílem předmětu je, aby si studenti zopakovali, prohloubili a rozšířili základní poznatky ze stereometrie získané na střední škole (v rovině i v prostoru).
aa
LS 2024/2025 - Seminář z matematiky k SZZ (KMD/5EM1 + 55EMI + 5EOM2 + 55OM2 + UCV/1GED + 8EOM2 + 88OM2)
Cílem předmětu je shrnutí všech okruhů matematiky (aritmetika, geometrie), se kterými se student postupně ve studiu seznamoval a jejich vzájemné propojení do jednotné struktury matematiky 1. st. ZŠ. V praktických činnostech budou zdůrazňovány aritmetické obsahy geometrie a naopak …
aa
ZS + LS 2024/2025 - Didaktika elementární matematiky (KMD/WNDEM + SNDEM + NDM + 5EM1 + 55EMI + 6BDEM + 66DEM + UCV/1DMX + 2MDEM)
Obsahová náplň výuky je koncipována tak, že se posluchači stručně seznámí se základními matematickými východisky k osvojení si potřebných pojmů. Dále budou probrány problémy dyskalkulie s náměty na cvičení k reedukaci poruch.
aa
ZS + LS 2024/2025 - Didaktika matematiky s praxí 1 (KMD/5DMX1 + 55DM1 + 8DGEO + 88GEO)
Cílem předmětu je vybavit studenty aktuálními teoretickými poznatky didaktiky matematiky 1. st. ZŠ a ukázat praktické využití těchto poznatků v hodinách matematiky. Klíčovými poznatky tohoto semestru jsou pojmy proces - koncept - amalgám v geometrii a etapizace poznávacího proces…
aa
ZS + LS 2024/2025 - Matematika 5 + 6 - geometrie (KMD/5EOM1/2 + 55OM1/2 + 8EOM1/2 + 88OM1/2 + 5EM1 + 55EMI + UCV/1GED)
Cílem předmětu je 1) utřídit znalosti a rozvinout dovednosti studentů v oblasti 2D a 3D geometrie (geometrické osobnosti, modely, jevy; geometrické relace) potřebné pro učitele matematiky 1. st. ZŠ (v souladu s příslušnými výstupy RVP ZV), 2) ve vazbě na konkrétní témata rozvino…
aa
ZS 2024/2025 - Aritmetika 1 (KMD/88IT1)
Posluchači se seznámí a utřídí si pojmy z tématických okruhů: - práce s výroky a množinami, - kartézský součin, binární relace v množině, - ekvivalence, uspořádání a zobrazení. Obsah přednášek je zaměřen na vysvětlení základních pojmů ve vzájemných souvislostech,…
aa
ZS 2024/2025 - Aritmetika 3 (KMD/88IT3)
V kurzu se studenti seznámí s několika sémantickými i strukturálními aritmetickými prostředími důležitými pro porozumění základních aritmetických pojmů a pro budování schémat aritmetických pojmů s ohledem na potřeby budoucích učitelů při výuce elementární matematiky n…
aa
ZS 2024/2025 - Didaktika aritmetiky (KMD/88ARI)
Cílem předmětu je pokračovat v přípravě studentů na jejich učitelskou praxi. Studenti se seznamují s využitím sémantických modelů přirozeného čísla, záporného čísla, a zlomků ve výuce matematiky a jejich desémantizace a s využitím didaktických her a kalkulátorů ve výu…