Cílem předmětu je pojmout člověka jako jedinečnou bytost, která má s ostatními lidmi jak společné vlastnosti, tak vlastnosti jedinečné. Kurz je zaměřen na problematiku individuálních a skupinových rozdílů a jejich teoretické, empirické a aplikační aspekty.
- Enseignant: Katarína Millová
Cílem seminářů je seznámit studenty s krizovou intervencí, jejím vymezením a typologií krizí. Seznámí se také s různými typy krizí v kontextu pohlaví, genderu, věku; s odlišností práce s jednotlivci, páry či skupinami; se způsoby práce v různých modalitách krizové intervence (např. po telefonu, osobní intervence).
- Enseignant: Hana Peigerová
Předmět navazuje na Metodologii psychologie. Cílem je seznámit studenty s jednotlivými výzkumnými metodami a umožnit jim praktické procvičení jejich uplatnění, a to v kontextu projektování a realizace empirického výzkumu.
- Enseignant: František Baumgartner
- Enseignant: Karel Rečka
Cílem předmětu je seznámit studenty s komunikací jako prostředkem exprese myšlenek a emocí jedince, prostředkem interpersonální výměny a prostředkem dosahování cíle.
- Enseignant: Martina Friedlová
Cílem předmětu je seznámit studenty s psychometrikou jako důležitou disciplínou psychologie ve vztahu k psychodiagnostice.
- Enseignant: František Baumgartner
V obecné části předmětu se studenti seznámí se základními pojmy a oblastmi psychopatologie, získají základy porozumění psychiatrických syndromů, zorientují se v hranicích normy a patologie, včetně etiologie a klasifikace duševních nemocí a stavů, které se vyskytují v období dětství a dospívání.
- Enseignant: Martina Friedlová
Cílem předmětu je vymezení vývojové psychologie jako vědní disciplíny, orientace v hlavních pojmech, činitelích a mechanismech psychického vývoje včetně charakteristiky vývojových etap v období dětství, dospívání, dospělosti a stáří, dále pak v novějších teoriích vývojové psychologie.
- Enseignant: Katarína Millová
Cílem předmětu je vymezení vývojové psychologie jako vědní disciplíny, orientace v hlavních pojmech, činitelích a mechanismech psychického vývoje včetně charakteristiky vývojových etap v období dětství, dospívání, dospělosti a stáří, dále pak v novějších teoriích vývojové psychologie.
- Enseignant: Katarína Millová