"Devatenáctka", tj. literatura 19. století - letní semestr
- Учитель: Jakub Ivánek
- Учитель: Martin Tomášek
Vymezení pojmu světová literatura, srovnávací pojetí literatury, systémové pojetí světové literatury. Interpretace uměleckých děl slovesného umění, která patří k tezauru lidstva a vývoje jeho umění. Duchovní a umělecká kontinua forem slovesného umění od nejstarších dob po současnost (srovnání literárních mytologémů a literárních archetypů), formy adaptací, konvergence uměleckých forem (literárních druhů, směrů, tvůrčích tendencí) zvl. v literárním procesu západní a východní Evropy. "Dialogy kultur" v dějinných proměnách a metamorfózách.
- Учитель: Jakub Ivánek
- Учитель: Martin Tomášek
Výklad problematiky regionální literatury, její charakteristika, interpretace i hodnocení; otázky regionalismu a jeho klady i zápory. A další...
- Учитель: Zdeněk Smolka
Cílem předmětu je procvičit psaní publicistických textů různých žánrů (zpráva, reportáž, glosa, soudnička, feature, story, medailon, interview, reklamní text aj.), vyzkoušet si redakční práci s texty a umožnit studentům osvojit si některé zásady žurnalistického řemesla, a to v několika fázích (od tvorby článků, přes redakční úpravy, po jazykové korektury).
- Учитель: Jan Malura
Cílem předmětu je procvičit psaní publicistických textů různých žánrů (zpráva, reportáž, glosa, soudnička, feature, story, medailon, interview, reklamní text aj.), vyzkoušet si redakční práci s texty a umožnit studentům osvojit si některé zásady žurnalistického řemesla, a to v několika fázích (od tvorby článků, přes redakční úpravy, po jazykové korektury).
- Учитель: Jan Malura
Projevy renesanční literatury v českých zemích (Frantova práva aj.). Humanistická literární centra. Literární tvorba jednoty bratrské. České baroko a jeho hodnocení literární historií. Poezie 17. a 18. století (Fr. Bridel, A. Michna z Otradovic, J. A. Komenský, kancionály vrcholného baroka)...
- Учитель: Jan Malura
Projevy renesanční literatury v českých zemích (Frantova práva aj.). Humanistická literární centra. Literární tvorba jednoty bratrské. České baroko a jeho hodnocení literární historií. Poezie 17. a 18. století (Fr. Bridel, A. Michna z Otradovic, J. A. Komenský, kancionály vrcholného baroka)...
- Учитель: Jan Malura
The main aim of the course is to offer an insight in Czech history that would open for the participants the door to our present. In 13 lessons we will visit the most important literary works of Czech literature and explore their music, film, and fine art adaptations in modern times.
- Учитель: Martin Tomášek
Předmět umožňuje budoucím učitelům aktivní a všestranné zapojení do života škol pod vedením zkušených praktiků, vytváří zkušenostní základy pro studium učitelství, rozvíjí pedagogické dispozice studentů a pomáhá jim překonávat počáteční nejistotu.
- Учитель: Iva Dedková
- Учитель: Romana Gračková
- Учитель: Blažena Gracová
- Учитель: Květa Jordánová
- Учитель: Urszula Kolberová
- Учитель: Monika Kuchnová
- Учитель: Eva Lorencovičová
- Учитель: Zdeňka Nedomová
- Учитель: Eva Polášková
- Учитель: Lucie Radková
- Учитель: Michael Stefan
- Учитель: Martin Tomášek